keskiviikko 27. kesäkuuta 2012

Mini nimeltä Helmi






Saanko esitellä, pari viikkoa vanha, ihana, ihana Minini - auto nimeltä Helmi! Olen aina halunnut omaksi autoksi nimenomaan Minin - vähän niin kuin aikoinaan Ranskaan muuttaessani vaan jotenkin tiesin, että olin menossa vähän niin kuin kotiin :) Ja kappas, Helmi tuntui ensimmäisestä hyrräävästä startista lähtien siltä, niin kuin olisimme viettäneet aikaa yhdessä pidempäänkin (ja kyllä - olin jo päättäväisesti pakannut viikonloppulaukut mukaan, kun lähdin auto-ostoksille ;) 

Yhteiset kaksi viikkoa ovat olleet aivan mahtavat ja olen edelleen autossani yhtenä hymynä! Lomalle on jo suunniteltuna muutamakin autoilu -pik-nik ja niitä varten sivulokerossa on valmiina kartta, johon on merkitty kivoja maisemareittejä. 

Ja uutta lemmikkiä täytyy tietenkin myös hemmotella, esimerkiksi väriin sopivalla Alexander McQueenin avaimenperällä tai autotuoksuksi valikoituneella Verbenalla. Viikonloppuna kirjoitin vielä muistilistaan, että etsin jostakin Helmen näköisen pikkupussin parkkikolikoille. - Tiedän, olen pahasti retkussa ;) 




5 kommenttia:

  1. Miniä olen minäkin himoinnut, mutta alkuvuodesta saapunut perheenlisäys "pakotti" hankkimaan perheystävällisen farmari Saabin - plaaah. Ehkä sitten joskus kakkosautoksi Mini :)

    Onnea uudesta ihanasta Helmestä!

    VastaaPoista
  2. Onnittelut! Mina olen lamminnyt autoilulle erittain hitaasti..meni niin kauan kaupungissa asuessa ettei ollut tarvetta autoon. Ja jos joskus piti paasta johonkin kauemmas, miehella oli aina auto, ja toimi mielellaan kuskina. Mutta kun muutettiin suburbiaan, autosta tuli pakko. Sain kaytooni miehen vanhan auton, valtavan Range Roverin, se on hieman eri kokoluokkaa kuin tuo Helmi..ensin en tykannyt ajamisesta yhtaan. Mutta nyt parin vuoden sisaan olen huomannut ettei se ihan pelkkaa tuskaa olekaan. Autolla paasee loppujen loppujen lopuksi aika napparasti liikkeelle (mika alynvalays!) ja se antaa paljon vapautta jota ei aiemmin ollut.. En ole viela nimennyt autoani, mutta kylla ma olen siihen jo vahan kiintynyt. Mies kun puhui auton vaihtamisesta niin ma hataannyin etta ei kai ole pakko?

    VastaaPoista
  3. Ihana! sä olet kyllä varmasti suomen tyylikkäin nainen - autoa myöten :)

    VastaaPoista
  4. Uuuh, ihana! Minäkin olin tänään koeajamassa autoa, jonka haluaisin valkoisena hiekanvärisillä nahkapenkeillä - vaihtoehtona musta kärry hiekanvärisillä nahkapenkeillä, se misi ehkä Chanel-henkisempi, vai mitä? ;)))
    Mullakin on kiva Hermèsin autonavaimenperä, mutta kiitos tuoksuvinkistä, sehän mun täytyy hankkia kun saan uuden autoni! Hankitko sen tuoksupussina vai suihkutteletko sitä pullosta?

    VastaaPoista
  5. Kiitos ihanat!!! :) Helmi on huippu ja kovasti mun näköinen auto :)

    Caelia, suosittelen jatkamaan haaveilua Ministä, se vaan on auto, jossa on soulia :)

    Ja NYC Fashionista, ymmärrän täysin. Itsekkään en juuri Helsingissä henkilöautoile (takseja ei siis lasketa ;) mutta se lähtemisen vapaus.. nykyään tulee käytyä melkein kerran viikossa maaseudulla huokaisemassa eikä enää mikään saisi mua säätämään aikataulujen ja laukkujen kanssa julkisissa, mitkä ei oikein sijainnin takia ole edes vaihtoehto.. ja tutulta kuulostaa myös toi kiintyminen, vaikea olisi kuvitella Helmen tilalle mitään muuta :)

    Gloria, Chanel-henkinen auto Hermèsin avaimenperällä kuulostaa kyllä erittäin sulta, kannatetaan!! :) Se mun tuoksu on sellainen pieni suihkepullo, mutta voisi olla hyvä idea suihkutella sitä johonkin tuoksupussiin ennemmin kuin suoraan ilmaan.

    VastaaPoista