keskiviikko 28. heinäkuuta 2010

As good as it gets

Jälleen pari päivää maalla hellettä ja kaikkea muutakin paossa. Kampauspöytä on uinunut täällä tänä kesänä lähes koskemattomana. Meikkipussilla tulee käytyä lähinnä, kun etsii kasvovoidetta tai paria pinniä. Ihanan vapauttavaa lähteä vaikkapa kauppaan tai näkemään kavereita ilman meikin meikkiä tai muutakaan laittautumista.

Väittäisin, että kyse on iän tai elämän tuomasta "ollaan sinut itsensä kanssa" -ilmiöstä, joka on jossain vaiheessa livahtanut omaan elämääni ihan arkiseksi asiaksi. Äärettömän ihanaa, että ei tarvitse stressata kuka minä olen, mitä minä haluan ja miltä minä näytän -ajatuksilla :)

Vielä muutama vuosi sitten muistan, kuinka silloinen poikaystäväni taivutteli (pakotti) minut eräänä kesäpäivänä kanssaan kauppareissulle ilman mitään meikkiä ja vieläpä hänen surffishortseissaan ja t-paidassaan. Oh lord, miten epänaiselliseksi tunsinkaan itseni ja olin ihan varma, että jokainen K-kaupan asiakas katsoi minua sääli silmissään :D


Toista on nyt. Aurinko raidoittaa hiukset, asettelee pisamat kasvoille ja lämmittää ihon. Vesi tekee kampauksen. Päällä on jotain ulkona syödyn aamiaisen, uintiretken, kokkaamisen ja kaverin kanssa rannalle sovitun tapaamisen väliltä, eh voilà!

4 kommenttia:

  1. Juuri nainhan se on! En kylla missaan nimessa haluaisi takaisin angstisia teinivuosia tai edes alle 30v vuosia. Nyt vasta on paljon rennompi olo itsensa suhteen ja armeliaampi itselleen (ja samalla onnellisempi, ja mukavampi muille ihmisille).

    VastaaPoista
  2. Se, että on tyytyväinen ikäänsä ja elämänvaiheeseensa kuuluu kyllä olennaisesti näihin sinunkauppoihin, mikä on kyllä mahtava tunne oivaltaa!

    Ja kiitos, Aarre! :) Näillä mennään!

    VastaaPoista
  3. Aika sama fiilis täällä, pelkällä ripsarilla olen liikkunut, mutta yhtenä päivänä tuli kyllä aika oh nou- olo kun naamasta paljastui käänteinen panda, eli ihan valkoista silmien ympäriltä (aurinkolasien alta) ja muuten aika ruskettunut naama. Näytti aika naurettavalta, oli pakko tasoittaa meikkivoiteella :-)

    VastaaPoista